انجام گفتگوهای عمیق درباره فرهنگ ایثار در مدارس

به گزارش فروشگاه خورشید، تهران (پانا) - وزیر آموزش وپرورش با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد که هر مدرسه را به یک آزمایشگاه عظیم برای گفتگوهای عمیق درباره ایثار تبدیل کنیم چراکه هیچ موضوعی به اندازه تأمل در انجام این هدف ظرفیت های یادگیری ما را بالا نمی برد.

انجام گفتگوهای عمیق درباره فرهنگ ایثار در مدارس

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محسن حاجی میرزایی در هفدهمین نشست از سلسله نشست های مصاحبهی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش وپرورش و دستگاه های مختلف کشور و با موضوع مصاحبه بر محور تحول با حضور سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش وپرورش استان ها و روسای 760 منطقه آموزش وپرورش کشور به صورت ویدئوکنفرانس و به وسیله شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) برگزار گردید، اظهار کرد: یکی از تمایزهای افراد، ظرفیت آنان برای یادگیری است. در برابر پدیده هایی هستیم که به سرعت تغییر می نمایند و دائماً در شرایط های متفاوتی قرار می گیریم که می تواند هم حال انسان ها و هم شرایط آنان را تغییر دهد.

وی بابیان اینکه معتقدم تمایز، محصول نظام یادگیری است،اضافه کرد: به فرصت همکاری بین 2دستگاه از زاویه یادگیری توجه می کنم ارتباط انسان ها باهم یک عنصر برای فراگیری است و پیوند دستگاه ها ارتباطی را برای یادگیری فراهم می نماید.

حاجی میرزایی اعلام کرد: اگر از نگاه مکانیکی و سطحی به مقوله همکاری نگاه و آن را در یک فضای دقیق تری درک کنیم دائماً در روبرو با مسائل متفاوتی قرار می گیریم که فرصتی برای کامل شدن ما و شرکای ما خواهد بود.

وزیر آموزش وپرورش عنوان نمود: یکی از مفاهیمی که در جامعه نیازمند به بازنگری است مفهوم همکاری است؛ ما به همکاری به عنوان یک مقوله ای که مأموریت ها را در یک راستا قرار می دهد، دستگاه ها را به یک فراوری مشترک می رساند و کمک می نماید تا محصول نهایی مطلوب تری داشته باشند، نگاه می کنیم.

وی بابیان اینکه نتیجه همکاری باید تحقق اهداف مشترک باشد، اضافه کرد: اهداف امروز ما و شما توسعه فرهنگ ایثار، تکریم ایثارگران و خانواده شهدا است. آموزش وپرورش از دیرباز با این مفهوم مأنوس بوده است وقتی 41 هزار شهید معلم و دانش آموز داریم و جمعیت قابل توجهی از فرهنگیان درگیر دفاع بودند، یعنی یکی از پایه های دفاع مقدس فرهنگیان بودند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و بنیاد شهید به یک خدمت آموزشی مشترک روی آوردند، گفت: مدارسی را تشکیل دادیم که باید بدانیم در شکل گیری آنان درصدد چه هدفی بودیم و اهدافمان تا چه حد محقق شده است. این موضوع جذابی برای مصاحبهی همیشگی بین ما است، بنابراین باید شرایط تک تک دانش آموزانی که در این گونه مدارس آموزش می بینند را موردتوجه قرار دهیم و باید محصول مشترک این مدارس افرادی باشند که به فرهنگ ایثار و شهادت عمیق تر می اندیشند و یاران شایسته تری برای انقلاب اسلامی هستند.

وزیر آموزش وپرورش اظهار کرد: توصیه می کنم دائماً اهداف را مورد مصاحبه قرار دهیم و درباره تحقق آنان بیاندیشیم. از درون این مصاحبهها فرهنگ ایثار شکل می گیرد. هر مدرسه را به یک آزمایشگاه عظیم برای مصاحبههای عمیق درباره ایثار تبدیل کنیم چراکه هیچ موضوعی به اندازه تأمل در انجام این هدف ظرفیت های یادگیری ما را بالا نمی برد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "انجام گفتگوهای عمیق درباره فرهنگ ایثار در مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام گفتگوهای عمیق درباره فرهنگ ایثار در مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید