آنالیز X55 پرو تازه ، رقیب جدی برای تیگو 7 تازه؟
به گزارش فروشگاه خورشید، شرکت مدیران خودرو در راستای به روز کردن سبد محصولات خود، تصمیم گرفته است با معرفی X55 و X55 پرو، این خودرو را جایگزین سری X33 کند.
به گزارش تجارت نیوز، شرکت مدیران خودرو برای اولین بار در سال 1398 اقدام به معرفی سری X55 نمود. هدف شرکت از معرفی این خودرو، توقف فراوری سری قدیمی تر X33 و جایگزینی آن با X55 و X55 پرو که به روزتر و زیباتر است، بود.
در این گزارش سعی داریم به معرفی دو تیپ از این خودرو، یعنی X55 IE و X55 IE Sport که به تازگی در بخشنامه فروش شرکت مدیران خودرو آمده است، بپردازیم.
متاسفانه این شرکت اطلاعات دقیقی از سری اسپورت نداده و به تفاوت های آن با نسخه معمولی اشاره ای ننموده است. کوشش ما در این گزارش، معرفی X55 IE یا پایه است.
معرفی فنی X55 پرو IE
در بخش قوای محرکه این خودرو دقیقا از همان پیشرانه X55 Pro استفاده شده است و این دو تیپ در این قسمت تفاوتی با هم ندارند. یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر که انتقال قدرت را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT (9 سرعته) انجام می دهد، در این موتور قرار گرفته است.
گفتنی است شرکت مدیران خودرو در بخش کاتالوگ فنی، هیچ اشاره ای به شتاب صفر تا صد، مصرف سوخت و استاندارد آلایندگی این خودرو ننموده است.
طراحی ظاهری
در بخش طراحی ظاهری، دیگر آن طراحی کپی کاری که کمپانی های خودروسازی چینی انجام می دادند، به چشم نمی خورد. ظاهر X55 به کل متحول شده و نمی توان گفت این خودرو یک کپی از خودروی دیگری است.
در قسمت جلویی، یک جلوپنجره مشکی با طرح های کرومی رنگ دیده می گردد که مدیران خودرو جلوپنجره کهکشانی می نامد. طراحی سپر جلو به طور کلی عوض شده و ظاهری اسپرت به خودرو داده است.
خطوط قرمزرنگی که در سرتاسر بدنه استفاده شده است، بیش از پیش بر مجذوب کنندهیت این کراس اور کوچک شهری افزوده است. به صورت کلی طراحی محصولات ام وی ام در خودروی X55 Pro IE دستخوش تغییرات زیادی شده است و همه این ها باعث می گردد بر ارزش خرید این خودرو بیفزاید.
طراحی داخلی تازه
در بخش داخلی نیز با یک خودروی کاملا تازه روبرو هستیم. همان خطوط قرمز رنگی که در بدنه خودرو دیده می گردد، به داخل کابین نیز نفوذ نموده و باعث هماهنگی ظاهری و داخلی خودرو شده است. میزان نمایشگر به 10.25 اینچ رسیده است.
دکمه های کنترلی سیستم تهویه مطبوع X55 Pro IE همچون بعضی از رقبای دیگر، لمسی شده، اما دو غربیلک فیزیکی نیز وجود دارد که کنترل را برای راننده راحت تر می نماید. بعلاوه در قسمت بالای سیستم کنترل تهویه مطبوع، دکمه های پیانویی شکل در قسمت کنترل منوی اصلی به چشم می خورد که طراحی زیبایی دارند.
در کنسول میانی، محلی برای قرار دادن گوشی تعبیه شده که در نسخه های IE مجهز به وایرلس شارژ است و در صورت فراموش کردن گوشی بعد از خاموش کردن خودرو، سیستم Reminder به راننده هشدار می دهد.
آپشن ها و امکانات
از جمله آپشن هایی که در بیشتر خودرو های امروزی دیده می گردد و در این خودرو نیز وجود دارد، می توان به کروزکنترل، سنسور عقب، دی لایت، دکمه های کنترلی روی فرمان، کنترل کشش و پایداری، ایربگ های سرنشین جلو، آینه برقی با گرم کن و سانروف اشاره نمود.
اما آن دسته از آپشن هایی که می توان گفت تازها به خودرو های بازار ایران دست پیدا نموده است، می توان به کنترل حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور فشار باد تایر، اتولایت، دوربین 360 درجه، ایربگ جانبی جلو و پرده ای، ورود و استارت بدون کلید و کول باکس اشاره نمود که در این کراس اور مجذوب کننده به چشم می خورد. وجود کول باکس در خودرو یک آپشن بسیار کاربردی بوده و می تواند مانع از گرم شدن نوشیدنی شما گردد.
تجربه رانندگی با MVM X55Pro IE
به علت وزن نسبتا بالای خودرو و بعلاوه موتور کم حجم، نباید انتظار سرعت و شتاب آن چنانی از آن داشت. اما در حالت اسپرت، کمی شرایط بهتر است. سیستم کنترل کشش و پایداریی که در این خودرو تعبیه شده است، باعث می گردد در پیچ های تند و حتی سرعت های بالا، از کنترل خوبی برخوردار باشد.
در نهایت، با عایق بندی مناسب و فنربندی نرمی که خودرو دارد، داخل کابین از سکوت و آرامش زیادی برخوردار است و رانندگی با X55 Pro حس خوبی به راننده منتقل می نماید.
قیمت ام وی ام X55 Pro IE
تیپ IE معمولی اکنون اواخر 1401 در بازار به قیمت یک میلیارد و 380 میلیون تومان در حال معامله است. قیمت کارخانه این مدل با یک میلیارد و 62 میلیون تومان با شرایط نقد و اقساط از کارخانه مدیران خودرو، قابل خریداریست.
اما تیپ اسپورت این نسخه با اندکی تفاوت، به قیمت یک میلیارد و 410 میلیون تومان از بازار و به قیمت یک میلیارد و 220 میلیون تومان از کارخانه قابل خریداریست.
منبع: فرارو