توربین بادی هرمی شناور 5 مگاواتی در مقیاس کامل مورد آزمایش قرار خواهد گرفت
به گزارش فروشگاه خورشید، توربین های بادی شناور برای آینده فراوری انرژی از بادهای دریایی بسیار مهم هستند و برای پایین آوردن هزینه های انرژی به سطح رقابتی، احتیاج به تفکر کاملاً متفاوتی باید روی آنها اعمال گردد.
شرکت فرانسوی Eolink آغاز به ساخت پیش نمایشی در مقیاس کامل از توربین بادی شناور نوآورانه هرمی شکل خود نموده که اندازه استفاده از مواد و وزن را تا بیش از 30٪ کاهش می دهد و باعث صرفه جویی زیادی در هزینه های فراوری انرژی می گردد.
طراحی معمولی که برای توربین های بادی خشکی استفاده می گردد، وقتی صحبت از فراوری انرژی فراساحلی می گردد، یعنی جایی که بیشتر برترین منابع انرژی بادی در دنیا یافت می گردد، مناسب نیست.
استقرار و سرویس دهی توربین های معمول سخت و پرهزینه است و فشار فیزیکی شدید اعمال شده به وسیله یک فن بزرگ آنقدر زیاد است که احتیاج به زیرساخت بسیار مستحکمی دارد.
استارتاپ بوستون T-Omega در سپتامبر، رویکرد متفاوتی را می خواهد اجرا کند، که می تواند وزن، هزینه و استرس مهندسی یک توربین بزرگ را به شدت کاهش دهد. استقرار و نگهداری آسان تر است. در عین جال شرکت فرانسوی Eolink هم ایده ای مشابه دارد.
کلید مزیت های این نوع طراحی تازه، پایه هرمی آن است. وزن بزرگ فن بزرگ به طور مساوی بین پایه ها در هر دو سرانجام توزیع می گردد،
از این طرح های هرم چرخ و فلک در خشکی استفاده نمی گردد استفاده کرد، زیرا توربین های زمینی باید بتوانند خود را به سمت باد کج نمایند تا خروجی خود را به حداکثر برسانند. این مشکل در اقیانوس وجود ندارد. می توان به سادگی این اهرام شناور را به پایین متصل کرپ. باد به هر سمتی که می وزد، توربین به آن جهت متمایل می گردد.
در حالی که جهت باد و جریان های اقیانوسی معمولاً در اعماق اقیانوس همسو هستند، Eolink می گوید که یک سیستم بالاست پویا طراحی نموده که می تواند توربین ها را تا 120 درجه راهنمایی کند، جتی اگر هم تراز نباشند.
ساخت و استقرار این ماشین ها، همه چیز بسیار ساده تر است. آنها را می توان در یک کارخانه کشتی سازی مونتاژ کرد و مستقیماً در آب مستقر کرد، جایی که در عمق نسبتاً کم شناور می شوند،Eolink می گوید که یک کارخانه کشتی سازی باید بتواند 67 توربین در سال را بسازد.
پس از ساخت، کافی است آنها در آب انداخته شوند و به جایگاه خود راهنمایی شوند و متصل شوند. هیچ کشتی جرثقیل تخصصی با هزینه چند میلیون دلاری در روز برای استقرار یا نگهداری مورد احتیاج نیست.
با توجه به اینکه بخش فراوری انرژی از بادی فراساحلی اروپا در مواجهه با افزایش هزینه های مواد، تورم، مسائل زنجیره تامین و فشار شرکت های چینی که آغاز به افزایش عرضه های دنیای خود نموده اند، دست و پنجه نرم می نمایند، این مزایا می تواند کاملاً حیاتی باشد.
منبع: Eolink
منبع: یک پزشک