دزدان دریایی ، عصر طلایی برای دزدان دریایی تمام شده است؟
به گزارش فروشگاه خورشید، دزدی دریایی عمل دزدی یا خشونت جنایتکارانه به وسیله مهاجمان سوار بر کشتی یا قایق در منطقه ساحلی است که نوعاً با هدف سرقت محموله و سایر کالاهای ارزشمند است.
کسانی که اقدام به سارقی دریایی می نمایند سارقان دریایی نامیده شده و کشتی های اختصاصی که سارقان دریایی استفاده می نمایند کشتی سارقان دریایی نام دارد. در این مقاله قصد داریم تا با تاریخچه سارقی دریایی و سارقان دریایی بیشتر آشنا بشویم.
با دومین بندر بزرگ دریایی اروپا در بلژیک آشنا شوید.
تاریخچه سارقی دریایی
عصر طلایی سارقی دریایی از حدود سال 1700 تا 1725 به طول انجامید. در این مدت، هزاران نفر به عنوان راهی برای تأمین زندگی به سارقی دریایی روی آوردند.
این دوره به این دلیل عصر طلایی شناخته می گردد که شرایط مناسب برای شکوفایی سارقان دریایی بود و بسیاری از افرادی که به عنوان سارقان دریایی معروف شناخته می شوند مانند کالیکو جک و بلک بارت در این مدت فعال بودند.
بیشتر سارقان دریایی خیلی طولانی دوام نیاوردند، چرا که بسیاری در جنگ یا درگیری در بین خود کشته یا زخمی شدند و امکانات پزشکی معمولاً وجود نداشت. حتی مشهورترین سارقان دریایی فقط برای چند سال در سارقی دریایی فعال بودند.
شانس دریافت ویزا را با فروشگاه خورشید امتحان کنید.
قوانین و مجازات سارقی دریایی
بیشتر گروه های سارقان دریایی دارای یک کد بودند که همه اعضا موظف به تأیید یا امضای آن بودند. این قوانین شامل مجازات هایی برای دروغ گفتن، سرقت یا جنگ در هواپیما بود. سارقان دریایی این مقررات را بسیار جدی می گرفتند و مجازات ها ممکن بود شدید باشد.
سارقان دریایی که مرتکب تخلف شده بودند می توانستند در یک جزیره شلاق بخورند یا حتی به قلاب کشیده شوند. یک مجازات شرورانه که وجود داشت این بود که یک سارق دریایی را به یک طناب می بستند و سپس او را به دریا می انداختند.
سپس او به طرف یک کشتی برده می شد که ته کشتی معمولاً با چوب خراطین پوشانده شده و اغلب منجر به جراحات بسیار جدی می شد.
منطقه ها سارقی دریایی
کارائیب مکانی عالی برای سارقان دریایی بود زیرا در آنجا قانون کمی وجود داشت یا هیچ قانونی وجود نداشت. تعداد زیادی جزیره خالی از سکنه برای مخفیگاه ها بود و بسیاری از کشتی های تجاری ازآنجا عبور می کردند.
اما سارقان دریایی عصر طلایی فقط در آنجا کار نمی کردند. بسیاری از آن ها برای انجام حملات در سواحل غربی آفریقا از اقیانوس عبور کردند و دیگران، در خطوط حمل ونقل جنوب آسیا تا اقیانوس هند حرکت می کردند.
تقسیم کار سارقان دریایی
کشتی سارقان دریایی چیزی بیش از یک قایق کوچک سارقی بود؛ یک کشتی خوب که دارای افسران متعدد و تقسیم کار معین بود. ناخدا تصمیم می گرفت که کجا و چه موقع برود و به کدام کشتی دشمن حمله کند.
او بعلاوه در هنگام نبرد فرماندهی مطلق داشت و مدیر گروه نظارت بر عملیات کشتی و تقسیم غنیمت ها بود. افراد و شغل های دیگری ازجمله قایق موتوری، نجار، کوپر، توپچی و ناوبری نیز وجود داشت.
موفقیت کشتی سارقان دریایی منوط به این بود که این افراد وظایف خود را به طور مؤثر انجام دهند و بر افراد تحت فرماندهی آن ها نظارت نمایند.
لذت قایق سواری در سوئیس را با دریاچه لوسرن تجربه کنید.
انواع سارقان دریایی
همه سارقان دریایی عصر طلایی، اراذل واوباش تحصیل ننموده ای نبودند که به سارقی دریایی دست می زدند. بعضی از آن ها از طبقات بالاتر اجتماعی نیز بودند مانند ویلیام کید که یک ملوان بسیار ثروتمند بود.
همه سارقان دریایی مجرم نبودند و در زمان جنگ کشورها اغلب نامه ای را صادر می کردند که به کشتی ها اجازه می داد به بندرها و کشتی های دشمن حمله نمایند. معمولاً این کشتی ها غارت را حفظ می کردند یا مقداری از آن را با دولتی که نامه را صادر نموده بود تقسیم می کردند.
این افراد خصوصی نامیده می شدند و مشهورترین نمونه ها سر فرانسیس دریک و کاپیتان هنری مورگان بودند. این انگلیسی ها هرگز به کشتی ها، بندرها یا بازرگانان انگلیسی حمله نکردند و ازنظر مردم عادی انگلیس، قهرمانان بزرگی محسوب می شدند. اسپانیایی ها اما آن ها را سارقان دریایی می دانستند.
جمع بندی
سارقان دریایی یا همان ملوانان آزاد، کسانی بودند که سوار بر کشتی یا قایق به سارقی از کشتی ها می پرداختند. در طول تاریخ در بسیاری از جاهای آسیا، اروپا و آمریکا، رودخانه ها و تالاب ها کمینگاه سارقان دریایی بوده است
که مشهورترین آن ها سارقان رودخانه ای می سی سی پی و ولگا و در دوران قاجار سارقان رودخانه ای کارون بوده اند. پرچم سارقان دریایی از نشان یک جمجمه دو استخوان یا یک جمجمه و دو شمشیر است.
منبع: ژیوار