اعلام آمادگی تیپاکس برای حمایت از کسب وکارها
به گزارش فروشگاه خورشید، شرکت تیپاکس در هفته حمل ونقل با برگزاری نشست خبری از خدمت ارسال درون شهری خود رونمایی کرد. این خدمت بازطراحی شده، با هدف یاری به کسب وکارهای غیرحضوری و با کاهش هزینه های ارسال درون شهری ارائه شده است.
کاوه کاتب مدیر برند و ارتباطات جامع تیپاکس در خصوص این خدمت تازه گفت: سرویس درون شهری برای حمایت از کسب وکارهای غیرحضوری که به صورت متمرکز یا غیرمتمرکز فعالیت می نمایند طراحی شده است. این سرویس Next Day یا یک روزه هست که در آن محصولات در ساعات اداری دریافت شده و در روز کاری بعد به مقصد، تحویل داده می گردد.
ارسال درون شهری با 20 هزار تومان
کاتب با اشاره به کاهش هزینه ها در سرویس تازه شرکت تیپاکس گفت: این سرویس از امروز در تمام 400 شهر ایران که تحت پوشش شرکت ما است ارائه می گردد و هزینه ارسال بدون توجه به مسافت در شهرها یکسان است. به عنوان مثال در شهر تهران قیمت ارسال از هر نمایندگی به تمام شهر برای بسته های یک کیلوگرمی 20 هزار تومان است. این هزینه برای ارسال از درب منزل یا مغازه به وسیله تیپاکس یار به هر کجای شهر 30 هزار تومان برای بسته یک کیلوگرمی است.
نشست خبری مجموعه تیپاکس
بسته بیشتر هزینه کمتر
مدیر برند و ارتباطات جامع تیپاکس کیفیت بالای ارسال را یکی از مهم ترین ویژگی های خدمات تیپاکس برای افراد و کسب وکارها دانست و ادامه داد: در طرح ارسال درون شهری تیپاکس برای کسب وکارهای b2b که می خواهند چند بسته را از یک مبدأ به یک مقصد ارسال نمایند، شامل تخفیف شده و هزینه کمتری می دهند.
ثمین مبشر مدیر محصول سرویس درون شهری تیپاکس در خصوص شکل گیری این محصول در این شرکت شرح داد: ما از شهریور 1401 با تحقیقاتی که از مشتریان بالقوه خود داشتیم به این نکته پی بردیم که کسب وکارها و افراد احتیاج دارند برای ارسال درون شهری خود سرویس با زمان یکروزه داشته باشند که در آن قیمت مناسب و تعیین باشد؛ به همین دلیل سرویس ارسال درون شهری را با تعیینات ویژه بازطراحی کردیم و برای عموم به ویژه کسب وکارهای غیرحضوری ارائه دادیم.
مبشر ادامه داد: ما بر اساس احتیاج افراد و کسب وکارها، در ارسال از یک مبدأ به یک مقصد با کاهش هزینه و اختیاری کردن استفاده از خدمات تکمیلی ارسال، قیمت این سرویس را پایین آوردیم تا محصول ارسال درون شهری با برترین قیمت برای مشتریان ارائه گردد. بعلاوه قیمت سرویس به صورت عمومی 15 درصد کاهش پیدا نموده است.
ارسال پلاک به پلاک
کاتب مدیر برند و ارتباطات جامع تیپاکس در خصوص ویژگی دیگر این خدمت تازه گفت: این خدمت پلاک به پلاک است، یعنی اگر مشتری نخواهد به نمایندگی برای ارسال بسته خود مراجعه کند، یکی از تیپاکس یارهای ما در محل مورد نظر آن مشتری حضور پیدا می نماید و بسته را دریافت می نمایند.
تیپاکس حامی کسب وکارهای غیرحضوری
مدیر برند و ارتباطات جامع تیپاکس ادامه داد: ما قصد داریم این خدمت به عنوان یک خدمت حامی ارائه گردد، به همین دلیل آن را بر اساس احتیاجهای مشتری بازطراحی کردیم تا بتوانیم به عنوان حامی در بخش ارسال بسته و کالا در کنار کسب وکارهای غیرحضوری حضور داشته باشیم.
علیرضا باقری نسب مدیر توسعه و محصول شرکت تیپاکس با اشاره به لجستیک به عنوان حلقه مفقوده زنجیره تأمین بیشتر کسب وکارهای غیرحضوری و فروشگاه های اینترنتی اعلام کرد: اگر زنجیره تأمین برای کسب وکارهای غیر حضوری از جمله فروشگاه های اینترنتی تکمیل نباشد، تمام زحمات این کسب وکارها بر باد می رود. از این رو ما می خواهیم لجستیک که حلقه مفقوده این زنجیره است را تأمین نموده و در کنار کسب وکارها قرار بگیریم.
باقری نسب گفت: شرکت تیپاکس در بیش از 60 سال قدمت خود همواره مشتریانش را به عنوان شرکای تجاری شناخته است. به همین دلیل، تیپاکس در این دوره از رکود مالی کسب وکارها، حمایت از آنها را به عنوان شرکای تجاری بر عهده خود می بیند و برای یاری به این شرکا، سرویس ارسال درون شهری طراحی نموده است تا با کاهش چشمگیر هزینه های ارسال درون شهری در این راه گام بردارد.
سال آینده؛ توزیع سه ساعته درون شهری تپیاکس
مبشر مدیر محصول ارسال درون شهری با ادامه دار بودن این سرویس اعلام کرد: ما برای توسعه این محصول در سال آینده برنامه های تعیینی داریم که جمع آوری بسته ها در بازه های تعیین شده یک ساعته و بعلاوه توزیع در بازه های زمانی 3 ساعته دو برنامه مهم ما خواهند بود.
حمایت تیپاکس از کسب وکارهای کوچک و بزرگ
کاوه کاتب مدیر برند و ارتباطات جامع حمایت خود را شامل همه کسب وکارهای بزرگ و کوچک دانست و شرح داد: حمایت از کسب وکارهای غیرحضوری به معنی حمایت از کسب وکارهای کوچک و میانه نیست و ما حامی کسب وکارها در همه ابعاد کوچک تا بزرگ هستیم. اگر می گوییم کسب وکارهای غیرحضوری به این علت است که در چندماه اخیر کسب وکارهای غیرحضوری افت شدید فروش داشته اند و با مسائل مختلف روبرو بوده اند.
خدمات VIP در راه است
باقری نسب مدیر توسعه و محصول شرکت تیپاکس در خصوص سرویس VIP گفت: ما در حال طراحی سرویس VIP هستیم و برای توسعه در سال آینده ارائه خدمات VIP را در برنامه داریم. این سرویس به عنوان بخشی از خدمات درون شهری در 400 شهر تحت پوشش تیپاکس ارائه خواهد شد.
ظرفیت ارسال 100 هزار بسته در روز
مدیر توسعه و محصول تیپاکس ادامه داد: ما برای ارسال درون شهری، ظرفیت 100 هزار بسته در روز را با بیش از 3هزار ناوگان خود فراهم نموده ایم.
ابعاد بسته های ارسال درون شهری
به گفته باقری نسب، در ارسال درون شهری تیپاکس، بسته ها و پاکت ها از کوچک ترین وزن و ابعاد مانند بسته های 1 گرمی تا بسته های بزرگ 100 کیلوگرمی ارسال می شوند و اگر مشتری ارسال بالای 100 کیلوگرم یا ناوگان اختصاصی بخواهد با قرارداد به آنها تخصیص داده می گردد.
خدمات etipax و ارائه api به وسیله تیپاکس
مبشر مدیر محصول سرویس درون شهری تیپاکس در خصوص سامانه اینترنتی تیپاکس و ارائه سرویس های API به مشتریان گفت: در حال حاضر سامانه etipax برای ثبت سفارش، پیگیری و موارد این چنین در دسترس مشتریان ما واقع شده است. فروشگاه های اینترنتی و مشتریانی که می خواهند خدمات ما را به سایت خود متصل نمایند می توانند با حضور در سامانه etipax پلاگین یا API مورد نظر خود را دریافت نموده و در سایت خود نصب نمایند.
جبران خسارت تا 40 میلیون و حداکثر 10 روز به وسیله تیپاکس
کاتب مدیر برند و ارتباطات جامع تیپاکس در خصوص جبرات خسارت در ارسال درون شهری گفت: ما همواره برای همه خدمات خود، جبران خسارت بسته ها را به عنوان خدمت همیشگی به مشتریان ارائه می دهیم. در این طرح نیز بسته ها هر آسیبی ببینند و مسئله ای برایشان پیش بیاید به وسیله این شرکت جبران خسارت می شوند. مدت زمان مراحل اداری آنالیز و پرداخت جبران خسارت در نهایت 10 روز است.
به گفته مدیران شرکت تیپاکس سرویس جبران خسارت تیپاکس به وسیله این شرکت ارائه می گردد و این شرکت با هیچ شرکت بیمه ای برای این کار قرارداد ندارد. بر این اساس هر بسته بر اساس قیمت اعلامی مشتری تا سقف 40 میلیون تومان تحت پوشش جبران خسارت تیپاکس خواهد بود. البته مشتریان برای مبالغ بالاتر می توانند با این شرکت قرارداد ببندند.
کاوه کاتب در خصوص مشتریان هدف خدمت ارسال درون شهری شرح داد: ما محدودیتی برای همکاری با کسب وکارها و صنوف نداریم ولی با توجه به بسته ها و نوع کالاها، اصنافی از جمله صنایع آرایشی، پوشاک و قطعات موبایل و کامپیوتر راحت تر از دیگر صنوف می توانند از خدمت استفاده نمایند.
دعوت از مراکز تجاری، اتحادیه ها و فروشگاه های اینترنتی
ثمین مبشر مدیر محصول ارسال درون شهری تیپاکس گفت: ما از تمام کسب وکارها به ویژ ه مراکز تجاری، اتحادیه ها و اصناف و بعلاوه فروشگاه های اینترنتی دعوت می کنیم برای دریافت خدمت ارسال درون شهری، همکاری و بستن قرارداد با ما در تماس بوده و همکاری داشته باشند.
راهکارهای سفارش ارسال درون شهری تیپاکس
مبشر در خصوص نحوه سفارش این سرویس اعلام کرد: تماس تلفنی با نمایندگان، مراجعه به نمایندگی ها، ثبت سفارش آنلاین در ای تیپاکس، سه راه سفارش ارسال درون شهری شرکت تیپاکس است.
رهگیری بسته ها
مبشر در خصوص رهگیری بسته ها شرح داد: برای هر مشتری پس از ثبت سفارش یک کد رهگیری ارسال می گردد که می تواند، مراحل ارسال را در سایت تیپاکس پیگیری نمایند.
به گفته مدیرمحصول ارسال درون شهری تیپاکس، مشتریان در هر بخش از مسیر ارسال یا دریافت دچار مشکل شدند، می توانند با 0218475 تماس بگیرند تا از خدمات پشتیبانی این شرکت بهره مند شوند.
مقایسه ارسال درون شهری تیپاکس با رقبا
کاتب در خصوص تفاوت خدمات تیپاکس با رقبا گفت: هزینه های ما برای ارسال بسته با وزن یکسان در شهر، ثابت و بعلاوه پایین و مناسب است در حالی که رقبای ما به ویژه پیک ها هزینه های متفاوت و بسیار گران تری دارند. هزینه ارسال درون شهری ما از 20 هزارتومان آغاز می گردد.
منبع: فرارو