تداوم استفاده از پلت فرم قدیمی در سهند و اطلس سایپا
به گزارش فروشگاه خورشید، مدیرعامل سایپا در مصاحبه با امین آزاد، به جای پاسخ درباره استفاده از پلت فرم قدیمی در سهند و اطلس سایپا، رسانه خبرنگاران را ضد فراوری ملی خطاب کرد و از مصاحبه سر باز زد. اما عزت الله اکبری رییس کمیسیون صنایع مجلس به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. خواندن این گزارش جنجالی را از دست ندهید.
فروشگاه خورشید - مجتبی اسماعیلی: تیم فروشگاه خورشید در حاشیه نمایشگاه خودرو مشهد به سراغ تیموری مدیرعامل سایپا رفت تا بپرسد چرا دست از سر پلت فرم قدیمی تیبا (X200) بر نمی دارند؟
چرا که خودروهای تازه سایپا یعنی اطلس و سهند علاوه بر استفاده از پلت فرم قدیمی و نا ایمن تیبا، در ظاهر هم همان کوییک و تیبا هستند و تنها در نمای جلو و عقب تغییر نموده اند.
شباهت ظاهری سهند و کوییک سایپا
شباهت سهند و تیبا سایپا
مدیر عامل سایپا اما در جواب به فروشگاه خورشید گفت: شما جزو سایت های توهین نماینده به خودرو و ضد فراوری ملی هستید.
گزارش تصویری این گفت و گو را در یوتیوب فروشگاه خورشید پلاس دیدن کنید:
رییس کمیسیون مجلس پاسخ داد
در حالیکه تیموری از مصاحبه با فروشگاه خورشید سر باز زد، عزت الله اکبری رییس کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به سوال فروشگاه خورشید مبنی بر اینکه آیا این خودروهای تازه سایپا در شان مردم ایران هستند؟ پاسخ داد: حرف شما صحیح است. ما به عنوان نمایندگان ملت باید نظر مردم را تامین کنیم و رضایت مردم اصل است. کشور ما در شرایط خاصی قرار گرفته است. با این حال تمام کوشش خودمان را کردیم تا با وضع قانون واردات خودرو و حمایت از فراوری داخل، مردم را راضی کنیم. نمی توان انتظار داشت خودروسازان داخلی، ظرف یک شب به پای خودروسازان مطرح جهان برسند.
در ادامه خبرنگار فروشگاه خورشید پرسید: سایپا پلت فرم ایمنی مانند شاهین را دارد، اما دست از سر پلت فرم تیبا بر نمی دارد. چرا خودروهای بهتری را فراوری نمی نمایند؟
عزت الله اکبری در پاسخ گفت: در این نمایشگاه خودرو که همه زحمت کشیدند و آمدند، باید به این سوالات شما پاسخ بدهند. ما دولت را تشویق کردیم و در قانون هم آوردیم که بخش خصوصی را به میدان بیاورید. ساختار این آقایان دولتی است. آیا در کشوری که جوانان و نخبه های ما در رشته های مختلف می توانند قله ها را فتح نمایند، نمی توانند در خودرو فتح نمایند؟ جواب مثبت است، اما چرا این اتفاق نمی افتد؟
علت استفاده از پلت فرم قدیمی در سهند و اطلس سایپا چیست؟
دولت در خودروسازی دخالت نکند
عزت الله اکبری درباره دخالت دولت در خودروسازی ادامه داد: دولت باید اجازه دهد همین سیستم مدیریت با همین نیروها در خودروسازی کار خودشان را انجام بدهند و دخالت نکند و تنها از آن ها بخواهد تا رضایت مردم را جلب نمایند. ما در انتهای تکنولوژی خودروسازی نیستیم و در ابتدای آن هستیم. آقایان و مدیرعامل سایپا هم درد دلی دارند، اما چون بنا به مصلحت نمی توانند آن را بیان نمایند مظلوم واقع شدند. اگر از تفکر دولتی در خودروسازی فاصله بگیریم، می گردد همان افتخارات سلول های بنیادی را به دست آورد.
وی توضیح داد: ما به آقای رییسی (رییس جهمور) عرض کردیم که برترین حالت این است که دولت نه فقط در ایران خودرو و سایپا، بلکه در همه زمینه ها تنها حمایت و راهنمایی و نظارت داشته باشد.
بهمن رسپکت زیر تست پر فشار فروشگاه خورشید چه کرد؟ / لات کوچه خالی!
پیشرانه ME16 سایپا را بشناسید
زمان اعلام نتایج مرحله دوم فروش خودرو معین شد
سیستم کنترل پایداری ESP اجباری شد / خودروسازان اجرا نمی نمایند!
کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد
شروع تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه
ساینا اس سایپا تست و آنالیز شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!
چرا پلیس نمی تواند جلوی شماره گذاری خودروهای نا ایمن را بگیرد؟
منبع: بیت ران